Афіша


Вакансії у театрі:
- адміністратор;
- художник-оформлювач;
- художник по світлу;
- буфетник (кухар);
- машиніст сцени (підсобний робітник)

 

Адреса театру: 78200, Івано-Франківська область, місто Коломия, вулиця Вічевий Майдан, б.7

Телефони для довідок: (03433) 47844; 50441

Факс: (03433) 37494

e-mail: kolteatr@gmail.com

Усі новини

Відгуки про озарківчан

2017-06-24 16:25:04

На поїздку до Баварії виділить кошти обласна рада

2017-05-30 10:10:52

Дивізійники та прихильники УПА в Коломийському театрі

2017-05-05 09:21:49

Коломийський театр підкорив Німеччину

2017-05-03 16:35:55

"Главноє дєло - сабє удовольствіє!.."

2017-04-14 16:55:18

Коломийський актор номінований на кінопремію "Золота Дзиґа"

2017-04-10 14:50:11

65-літній ювілей відзначає актор Коломийського драмтеатру Захар Новицький

2017-04-07 17:55:31

ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ІСТОРІЇ КОЛОМИЙСЬКОГО ТЕАТРУ

1864 - 1918 р.р.

Театр “Руська бесіда”

Перше літературно-драматичне товариство імені Г. Квітки-Основ’яненка

дата подія фотоматеріали
29 березня 1864 року Свою першу прем’єру - інсценізацію повісті Григорія Квітки-Основ’яненка “Маруся” з Теофілею Бачинською у головній ролі професійний український театр товариства “Руська бесіда”, зорганізований у Львові, насамперед показав у Коломиї.  
Осінь 1879 року У Коломиї розгортає свою діяльність “Перше літературно-драматичне товариство імені Г.Квітки-Основ’яненка”. Організатором і художнім керівником цього напівпрофесійного товариства був колишній актор театру “Руська бесіда”, драматург Ісидор Трембицький (1847 - 1924), який сам і ставив усі вистави. Варто у цьому зв’язку зупинитись на постаті уродженця Станіславова Ісидора Трембицького, у 1870 - 1873 роках актора-коміка театру “Руська бесіда” за часів керівництва ним Антоном Моленцьким. Це був плідний драматург, автор 40 драматичних творів, визнаємо, різної мистецької вартості, 32 з яких вийшли друком у видавництві Михайла Білоуса у Коломиї. У 1878 - 1880 роках він редагував коломийський літературного-мистецький двотижневик “Весна”, де друкував, поруч зі своїми, і драматичні твори інших галицьких письменників, серед них таку сценічно виграшну річ, як “народна штука з піснями” “Сатана”. 1879 року Трембицький опублікував окремою книгою свою п’єсу “Облога Плевни”, де зображував воєнні події в Болгарії. Не виключено, що він є автором першого драматичного твору, одноактівки про Тараса Шевченка, яка, щоправда, так і не побачила сцени… Першою виставою, якою відкрилося “Товариство імені Г.Квітки-Основ’яненка” була “Наталка Полтавка”. Цього разу коломияни заграли “Наталку Полтавку” Івана Котляревського.  
Зима 1880 року “Перше літературно-драматичне товариство імені Г.Квітки-Основ’яненка” опублікувало свій статут, за яким, зокрема, зобов’язувалося показувати коломиянам вистави не менше одного разу на місяць.  
1880 рік Тільки протягом року “Першим літературно-драматичним товариством імені Г.Квітки-Основ’яненка” було показано понад двадцять прем’єрних вистав. Серед них, окрім згадуваних, “Маруся” за повістю Квітки-Основ’яненка, “Ольга” Яблоновського, “Бондарівна” Заревича, “На св. Андрія” Трембицького, “Сватання на вечорницях” Янковського, інші одноактні комедії та водевілі, значною мірою переробки з німецької та французької літератури, запозичені з репертуару “Руської бесіди”…  
1888 рік Колишній директор театру “Руська бесіда” Іван Біберович і примадонна театру Іванна Біберович оселилися у Коломиї. Відомо, що вони покинули професійну театральну діяльність, проте активно сприяли розвитку театру у місті Коломиї.

1900 рік Започатковуючи перший український оперний сезон, тодішній директор “Руської бесіди” Йосип Стадник ставить у Коломиї оперу Жоржа Бізе “Кармен” (у перекладі В.Шурата і Ст.Чарнецького).  
1905 рік Натомість Коломия, єдина у тодішній галицькій Україні, мала свого часу власну “Бібліотеку театральну”, яку видавала “печатня” Михайла Білоуса і у якій до 1905 року було видано 17 театральних творів. Починаючи від інтермедій шкільного театру - “Іцко - сват”, театралізованих обрядів народної творчості - “На св. Андрія”, і народних легенд - “Святий Николай”, і закінчуючи актуальною одноактівкою “Комедія з российско-японской війни”… Більше того, у Коломиї року 1905-го у тій же “печатні” Михайла Білоуса був видрукований перший в Україні театральний навчальний посібник - “Поученіє о театральних представленнях” Генрика Полянського. У вступі до посібника автор вказує, що взявся до пера “не з охоти до писання, а тільки хотячи прислужитися заінтересованим”, бо “у новіших часах наші міщани і селяни полюбили собі давати театральні представлення”, у той час, як “їм недостає поучення і підготови для театральних вистав, основи й мети тих вистав і знання, як до них братися і як їх вивчати”. У кожному з десяти розділів цього посібника автор, судячи з усього добре ознайомлений з класичною і сучасною драматургією, дає роз’яснення щодо виховної ролі театру, театральної етики, поділу акторів на відповідні амплуа тощо.